tisdag 9 december 2008

Privpak

Idag traskade jag in till jobbet vid fyratiden. I släptåg hade jag Jan Gradvalls okände bror. Eller är det musikjournalisten och feber-mannen Jan Gradvall? Det är hårda tider nu i Sverige (och världen). Har finanskrisen även spritt sig till musikjournalistkåren? Kommer rockkritikerna få ladda ned skivorna mer eller mindre olagligt när skivbolagen inte har råd att skicka ut promoex?



























- Oj, vad många burar det var idag! Har du hört senaste 7 tums-singeln med Black Science Orchestra?

Det tror jag. Att Gradvall som många andra frilansare inte har råd att överleva på den lönen. Så därför drygar han ut pengarna med att köra Schenker privpak-turer.
På fredag hörde jag att privpaks kundtidning skulle göra ett arbetsplatsreportage på Företaget. Innerligt hoppas jag att det är Gradvall som kommer att genomföra intervjun.

/Slippery Simon

Inga kommentarer: