tisdag 9 december 2008

PC5000, min vita val

Go Afton.
Det här är småsnuskboggen Nils-Thomas som kommer med en rykande färsk rapport om dagens bravader uppe på småsnuskavdelningen på Tretti.se.

Dagen börjar med att Elias and the Wizzkids (Lumsden, Mad Mike & Crazy Hulken) arbetar febrilt för att utleverera prylarna som The MidnightBogs plockat kvällen innan. Det råder en tämligen mysig stämning så här långt. Lite tomteverkstadfeeling över det hela. Själv traskar jag ner på undervåningen för att kolla vad som behöver skickas upp för att vårt arbeta ska flyta på så smidigt som möjligt där uppe. Till min stora fasa möts av ett tjog pallar med allt möjligt skit på. Linderholmsasen har vart i farten! Ganska snabbt inser jag att det här är en alldeles för svår uppgift för ett yxskaft som jag att klara helt själv. Således ber jag min kollega Mad Mike om assistans. Sagt och gjort! Mad Mike skickar upp pall efter pall, jag ställer de på plats och städar undan allt skit så alla blir nöjda och glada.

Under förmiddagen är det jag, Lumsden och Elias kvar på övervåningen. Till en början har vi en del svårigheter att finna alla prylar, men allt eftersom får vi en bra rytm och allt flyter på. Jag och Lumsden har bra kommunikation, vi sammarbetar och hjälper varandra, lite som Batman och Robin. Elias är en klippa vid packbordet! Det är dock nu som stämnigen börjar bli lite irreterad bland småsnuskgänget. Det är nämligen så att en viss produkt tycks vara spårlöst försvunnen. Den går icke att finna. Helt jävla borta. Produkten i fråga bär namnet PC5000. En eltandborste från Braun. Första gången Lumsden ropar om jag sett den svarar jag lite nonchalant: "Jag vet inte, den ligger väl nånstans." Inte det klokaste svaret att ge kanske, men vafan, jag har ju ett jobb att sköta! Det dröjer inte länge innan Lumsden ropar en andra gång efter PC5000, och en tredje gång, och en fjärde gång! Nu får det fan vara nog, tänker jag. Hur jävla svårt kan det va? Efter en lång och intensiv jakt drar jag slutsatsen att tandborstshelvetet är försvunnen. "Jävla Linderholms", svär jag lite tyst för mig själv.

En hel arbetsdag börjar sedermera gå mot sitt slut. Diverse produkter har kommit och gått från övervåningen. Alltifrån dammsugare till kaffebryggare, sodastreams till fittrimmers...men ingen jävla PC5000! Detta stör mig nåt så djävluskt! Runt fyrahugget anländer så MidnightBoggen nr1, Slippery Simon. Slippery får i uppdrag av Lumsden att hitta detta satans påfund som fått namnet PC5000. Nu tänker jag att jag ska ge det en chans till att hitta skiten så jag erbjuder min assistans och mitt "knowhow" till Slippery. Vi börjar söka i datan, jämföra om antalet stämmer med andra produkter som börjar på PC, kanske har det blivit nåt strul vid inleveransen? Men det är lönlöst. Den ÄR borta. I ett sista desperat försök säger jag till Slippery att vi kan ju leta igenom pallarna vi kört upp, men jag uttrycker bestämt att jag sökt igenom varenda palljävel med extrem noggranhet! Framförallt en pall...En liten jävla palljävel. "Här är den i alla fall inte. Jag har sökt med karta och kompass och är 100 procent säker på att den inte ligger här", säger jag med pondus och självsäkerhet i rösten. Jag ser dock att Slippery ser lite skeptisk ut så att för att bevisa att jag har rätt öppnar jag till och med en av kartongerna på pallen. Vad tror ni där hemma i tv-sofforna att det låg i kartongen? Just precis! Sex blanka, fina PC5000. Naturlgtvis! Både jag och Slippery Simon får oss ett gott skratt! Haha, den låg framför snoken på oss hela dagen! "Nåt att berätta för barnbarnen sen", säger vi till varandra när vi möts en lång kram.

Ja, denna historia ter sig möjligtvis tämligen usel för de flesta människor. Men alla ni som stått en dag uppe på småsnusket och som läser det här ler nog en smula i alla fall.
Det här är Småsnuskboggen Nils-Thomas som tackar för uppmärksamheten. Over and Out.
Och glöm inte, "It's hard to be humble when you are as great as me"

Inga kommentarer: